INTERNET BANKING Usługa Internet Banking pozwala na dokonywanie standardowych operacji bankowych za pośrednictwem Internetu. Klient ma dostęp do rachunku przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez kolejek i trudności komunikacyjnych. Należy tylko zalogować się do systemu. Wystarczy być posiadaczem rachunku bankowego w Banku Spółdzielczym w Białogardzie i posiadać komputer z dostępem do sieci internetowej z przeglądarką WWW oraz podpisać niezbędne dokumenty w placówce Banku. Za pośrednictwem usługi Internet Banking Klient ma następujące możliwości: Przyjęta polityka bezpieczeństwa opiera się na unikalnych hasłach jednorazowych. Hasła generowane są w Banku i drukowane na specjalnym papierze uniemożliwiającym osobom trzecim podejrzenie w trakcie procesu drukowania. Hasła wykorzystywane są do autoryzacji transakcji, a w szczególności do obsługi przelewów i definicji przelewów. Listę haseł jednorazowych zamawia się przez internet i odbiera osobiście w Banku. Ponadto każdy Klient posiada unikatowy login i hasło, bez którego nie zaloguje się do systemu. Każde działanie użytkownika jest rejestrowane w systemie. Taka procedura jest wynikiem dbałości o bezpieczeństwo systemu Internet Banking O bezpieczeństwie systemu świadczą m.in.: Przewodnik dla Klienta INTERNET BANKING: Przewodnik dla Klienta aplikacja mobilna: Nasz Bank Aplikacja mobilna Nasz Bank Przewodnik Użytkownika Blokowanie dostępu do internetowego rachunku przez klienta. Uwaga: działanie blokowania jest niezależne od posiadania przez klienta usługi SMS Bankingu i ustawionej uproszczonej składni zapytań. Zmiany w bankowości elektronicznej – Dyrektywa PSD2 W związku z wejściem w życie tzw. dyrektywy unijnej PSD2 przypominamy, że od 13 września 2019 r. zmieniamy sposób korzystania z bankowości elektronicznej. Zmiany pozwolą jeszcze lepiej zabezpieczyć dostęp do Twoich finansów. eWyciąg eWyciąg zawiera dokładnie te same informacje co wyciąg papierowy i jest równorzędnym dokumentem bankowym rejestrującym Twoje transakcje na rachunku. Zmieniając wyciągi papierowe na elektroniczne e-mail chronią Państwo razem z nami środowisko. W Banku Spółdzielczym w Białogardzie wiemy, jak ważne jest środowisko. Teraz także Państwo mogą się przyczynić do ochrony lasów. Wystarczy zmienić wyciąg papierowy na przyjazny środowisku wyciąg elektroniczny. eWyciąg to same zalety: Jak aktywować eWyciąg? SMS BANKING Usługa SMS-Banking to produkt służący do uzyskiwania przez klientów banku informacji na temat stanu środków oraz obrocie na rachunku bez konieczności kontaktowania się z pracownikami banku. W usłudze SMS Banking najważniejsze są wygada i prostota – komórkę klient ma zawsze przy sobie i przez nią może nawiązać kontakt z bankiem z dowolnego miejsca, właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje. Informacja przychodząca w postaci standardowego SMS z banku może być odczytana i jest dostępna w każdej chwili w pamięci telefonu. Usługa SMS-Banking polega na przesyłaniu na telefon komórkowy klienta wiadomości tekstowej, informującej o: Z usługi SMS-Banking mogą korzystać posiadacze rachunków bieżących i rachunków ROR. Wymagania Komunikaty SMS Portfel SGB Dzięki aplikacji Portfel SGB masz możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty płatniczej wydanej w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej, podglądu historii transakcji dokonanych kartą, a w przypadku posiadania karty mobilnej – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu. Funkcjonalności aplikacji Portfel SGB: Wymagania formalne: Wymagania techniczne: Karta mobilna umożliwia dokonywanie szybkich i wygodnych płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu w każdym punkcie handlowo-usługowym w kraju i zagranicą, akceptującym transakcje zbliżeniowe Visa. Aplikacja wykorzystuje technologię HCE dzięki czemu jest całkowicie niezależna od operatorów telefonii komórkowej i posiadanej karty SIM (nie trzeba posiadać karty SIM NFC). Aby zostać posiadaczem karty mobilnej wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Portfel SGB i udać się do najbliższej placówki Banku Spółdzielczego w Białogardzie, gdzie po dopełnieniu formalności otrzymasz komplet danych do aktywacji na Twoim telefonie. Aby dokonać transakcji niezbędne jest włączenie komunikacji NFC i zbliżenie telefonu z odblokowanym ekranem do czytnika kart zbliżeniowych, jeśli w aplikacji masz włączone „płatności automatyczne’’. Jeżeli ta opcja jest wyłączona, to należy zalogować się do aplikacji i wybrać opcję „zapłać” dostępną pod wizerunkiem karty mobilnej. Do dokonywania transakcji dostęp do Internetu nie jest potrzebny, jednak jest konieczny w przypadku wygaśnięcia ważności kluczy niezbędnych do dokonywania transakcji lub ich wyczerpania. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, dostępne są w placówkach Banku Spółdzielczego w Białogardzie. Oraz w Tabeli Opłat i Prowizji Banku Spółdzielczego w Białogardzie, dostępnej na naszej stronie. UWAGA:
Ze względów bezpieczeństwa umożliwiono klientowi zablokowanie dostępu do kanału Internet poprzez wysłanie wiadomości SMS pod numer 694-876-675 o treści:
eWyciąg możesz aktywować bezpośrednio w Oddziale Bank
Warunkiem korzystania z usługi SMS -Banking jest posiadanie telefonu komórkowego w dowolnej sieci, wypełnienie krótkiego wniosku oraz podpisanie umowy.
W zależności od uaktywnienia odpowiedniego kanału dostępu komunikaty SMS można otrzymywać:
W celu zachowania maksymalnego poziomu bezpieczeństwa w korzystaniu z aplikacji Portfel SGB pamiętaj o: