Loading

Klienci biznesowi

Klienci biznesowi - Funkcjonalności Funkcjonalności

INTERNET BANKING

 

Usługa Internet Banking pozwala na dokonywanie standardowych operacji bankowych za pośrednictwem Internetu. Klient ma dostęp do rachunku

przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę

bez kolejek i trudności komunikacyjnych. Należy tylko zalogować się do systemu.

Wystarczy być posiadaczem rachunku bankowego w Banku Spółdzielczym w Białogardzie i posiadać komputer z dostępem do sieci internetowej z przeglądarką WWW oraz podpisać niezbędne dokumenty w placówce Banku.

Za pośrednictwem usługi Internet Banking Klient ma następujące możliwości:

  • łatwy dostęp do wszystkich rachunków wskazanych przez Klienta niezależnie od miejsca i czasu,
  • przelew do innego banku kosztuje tylko 1 zł, a przelew wewnętrzny jest bezpłatny,
  • możliwość dokonywania dowolnych przelewów, w tym składki ZUS i Urząd Skarbowy,
  • możliwość zdefiniowania przelewu w celu ułatwienia wielokrotnego wykonywania przelewów na ten sam rachunek,
  • uzyskiwać informacje o wysokości sald na rachunkach,
  • uzyskiwać informacje o operacjach bieżących, historii operacji oraz niewykonanych operacji na rachunku,
  • możliwość definiowania różnych poziomów dostępu do wybranych rachunków,
  • wygoda i oszczędność czasu,
  • tańsze opłaty za przelewy,
  • bezpieczeństwo dokonywanych operacji bankowych.

Przyjęta polityka bezpieczeństwa opiera się na unikalnych hasłach jednorazowych. Hasła generowane są w Banku i drukowane na specjalnym papierze uniemożliwiającym osobom trzecim podejrzenie w trakcie procesu drukowania. Hasła wykorzystywane są do autoryzacji transakcji, a w szczególności do obsługi przelewów i definicji przelewów. Listę haseł jednorazowych zamawia się przez internet i odbiera osobiście w Banku. Ponadto każdy Klient posiada unikatowy login i hasło, bez którego nie zaloguje się do systemu. Każde działanie użytkownika jest rejestrowane w systemie. Taka procedura jest wynikiem dbałości o bezpieczeństwo systemu Internet Banking

O bezpieczeństwie systemu świadczą m.in.:

  • certyfikaty o najwyższej klasie bezpieczeństwa,
  • zastosowanie trzech poziomów autoryzacji: identyfikator, hasło użytkownika oraz hasło z listy haseł jednorazowych/hasło SMS,
  • szyfrowanie połączeń z bankiem przy zastosowaniu najnowocześniejszych metod kryptograficznych,
  • pomyślnie zdane “testy penetracyjne” przeprowadzane przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne. Testy te potwierdziły, że nasz system zapewnia
  • użytkownikom pełną ochronę oraz bezpieczeństwo.

 Przewodnik dla Klienta INTERNET BANKING:

Przewodnik dla Klienta aplikacja mobilna: Nasz Bank

Aplikacja mobilna Nasz Bank Przewodnik Użytkownika

Blokowanie dostępu do internetowego rachunku przez klienta.
Ze względów bezpieczeństwa umożliwiono klientowi zablokowanie dostępu do kanału Internet poprzez wysłanie wiadomości SMS pod numer 694-876-675 o treści:

  • BI#identyfikator gdzie identyfikator to login do Internet Bankingu. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany odpowiedni komunikat do Klienta.
  • BI#identyfikator#PESEL gdzie identyfikator to login do Internet Bankingu. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu.

Uwaga: działanie blokowania jest niezależne od posiadania przez klienta usługi SMS Bankingu i ustawionej uproszczonej składni zapytań.

 

Zmiany w bankowości elektronicznej – Dyrektywa PSD2

Internet Banking

W związku z wejściem w życie tzw. dyrektywy unijnej PSD2 przypominamy, że od 13 września 2019 r. zmieniamy sposób korzystania z bankowości elektronicznej. Zmiany pozwolą jeszcze lepiej zabezpieczyć dostęp do Twoich finansów.

  • podczas logowania do bankowości elektronicznej poprosimy Cię dodatkowo o zatwierdzenie logowania hasłem SMS lub o potwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
  • gdy będziesz sprawdzać historię transakcji starszą niż 90 dni, możemy Cię poprosić również o potwierdzenie tej operacji hasłem SMS lub autoryzacją mobilną.
  • transakcje kartami w Internecie z wykorzystaniem zabezpieczenia 3DSecure także potwierdzisz hasłem SMS.

Instrukcja logowania

 

Internet Banking dla Firm

w związku z wejściem w życie tzw. dyrektywy unijnej PSD2 przypominamy, że od 13 września 2019 r. zmieniamy sposób korzystania z bankowości elektronicznej. Zmiany pozwolą jeszcze lepiej zabezpieczyć dostęp do Twoich finansów.

  • podczas logowania do bankowości elektronicznej poprosimy Cię dodatkowo o zatwierdzenie logowania hasłem SMS lub o potwierdzenie logowania w aplikacji nPodpis lub o potwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
  • gdy będziesz sprawdzać historię transakcji starszą niż 90 dni, możemy Cię poprosić również o potwierdzenie tej operacji hasłem SMS lub autoryzacją przez aplikację nPodpis.

Instrukcja logowania

 

 

eWyciąg

eWyciąg zawiera dokładnie te same informacje co wyciąg papierowy i jest równorzędnym dokumentem bankowym rejestrującym Twoje transakcje na rachunku. Zmieniając wyciągi papierowe na elektroniczne e-mail chronią Państwo razem z nami środowisko. W Banku Spółdzielczym w Białogardzie wiemy, jak ważne jest środowisko. Teraz także Państwo mogą się przyczynić do ochrony lasów. Wystarczy zmienić wyciąg papierowy na przyjazny środowisku wyciąg elektroniczny.

eWyciąg to same zalety:

  • bezpłatne otrzymywanie wyciągów w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail
  • bezpieczeństwo – certyfikat o najwyższej klasie bezpieczeństwa
  • wygodny – dostępny jest w formacie HTML, możesz określić z jaką częstotliwością chcesz otrzymywać wyciąg
  • możliwość archiwizacji wyciągów w komputerze z zachowaniem dostępu do dokumentów w każdej chwili
  • możliwość otrzymywania materiałów informacyjnych dotyczących promocji oraz ofert bankowych
  • ograniczenie korespondencji papierowej

Jak aktywować eWyciąg?
eWyciąg możesz aktywować bezpośrednio w Oddziale Banku

 

SMS BANKING

Usługa SMS-Banking to produkt służący do uzyskiwania przez klientów banku informacji na temat stanu środków oraz obrocie na rachunku bez konieczności kontaktowania się z pracownikami banku.

W usłudze SMS Banking najważniejsze są wygada i prostota – komórkę klient ma zawsze przy sobie i przez nią może nawiązać kontakt z bankiem z dowolnego miejsca, właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje. Informacja przychodząca w postaci standardowego SMS z banku może być odczytana i jest dostępna w każdej chwili w pamięci telefonu.

Usługa SMS-Banking polega na przesyłaniu na telefon komórkowy klienta wiadomości tekstowej, informującej o:

  • wpłatach na rachunek,
  • wypłat z rachunku,
  • oprocentowaniu rachunku,
  • historii lub wyciągu z rachunku,
  • zmianie hasła.

Z usługi SMS-Banking mogą korzystać posiadacze rachunków bieżących i rachunków ROR.

Wymagania
Warunkiem korzystania z usługi SMS -Banking jest posiadanie telefonu komórkowego w dowolnej sieci, wypełnienie krótkiego wniosku oraz podpisanie umowy.

Komunikaty SMS
W zależności od uaktywnienia odpowiedniego kanału dostępu komunikaty SMS można otrzymywać:

  • raz dziennie
  • po zmianie salda
  • na żądanie

 

Portfel SGB

Dzięki aplikacji Portfel SGB masz możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty płatniczej wydanej w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej, podglądu historii transakcji dokonanych kartą, a w przypadku posiadania karty mobilnej – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu.

Funkcjonalności aplikacji Portfel SGB:

  • możliwość dodania w aplikacji każdej karty płatniczej wydanej w Banku Spółdzielczym w Białogardzie,
  • możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty,
  • podgląd historii transakcji dokonanych kartą,
  • szybkie płatności telefonem (w przypadku posiadania karty mobilnej),
  • możliwość zmiany kodu dostępu do aplikacji,
  • podgląd szczegółów karty kredytowej (limit kredytowy, minimalna kwota do spłaty, termin spłaty kwoty minimalnej itp.), jeśli użytkownik aplikacji nie posiada takich informacji w ramach usługi bankowości elektronicznej,
  • włączanie/wyłączanie płatności automatycznych do karty mobilnej,
  • informacja o liczbie transakcji możliwych do dokonania kartą mobilną bez dostępu do Internetu,
  • możliwość ręcznej aktualizacji kluczy niezbędnych do dokonania transakcji.

Wymagania formalne:

  • posiadanie w Banku Spółdzielczym w Białogardzie co najmniej jednej karty wydanej na podstawie umowy,
  • aktywacja aplikacji Portfel SGB w telefonie,
  • akceptacja Warunków korzystania z Portfela SGB (treść dostępna jest poniżej)
  • akceptacja Umowy licencyjnej w przypadku dodawania karty mobilnej (treść dostępna jest poniżej).

Wymagania techniczne:

  • system Android w wersji minimum 4.4,
  • dostęp do Internetu w momencie aktywacji aplikacji Portfel SGB,
  • telefon z funkcją NFC (dotyczy tylko kart mobilnych).

Karta mobilna umożliwia dokonywanie szybkich i wygodnych płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu w każdym punkcie handlowo-usługowym w kraju i zagranicą, akceptującym transakcje zbliżeniowe Visa. Aplikacja wykorzystuje technologię HCE dzięki czemu jest całkowicie niezależna od operatorów telefonii komórkowej i posiadanej karty SIM (nie trzeba posiadać karty SIM NFC). Aby zostać posiadaczem karty mobilnej wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Portfel SGB i udać się do najbliższej placówki Banku Spółdzielczego w Białogardzie, gdzie po dopełnieniu formalności otrzymasz komplet danych do aktywacji  na Twoim telefonie. Aby dokonać transakcji niezbędne jest włączenie komunikacji NFC i zbliżenie telefonu z odblokowanym ekranem do czytnika kart zbliżeniowych, jeśli w aplikacji masz włączone „płatności automatyczne’’. Jeżeli ta opcja jest wyłączona, to należy zalogować się do aplikacji i wybrać opcję „zapłać” dostępną pod wizerunkiem karty mobilnej. Do dokonywania transakcji dostęp do Internetu nie jest potrzebny, jednak jest konieczny w przypadku wygaśnięcia ważności kluczy niezbędnych do dokonywania transakcji lub ich wyczerpania.

Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, dostępne są w placówkach Banku Spółdzielczego w Białogardzie. Oraz w Tabeli Opłat i Prowizji Banku Spółdzielczego w Białogardzie, dostępnej na naszej stronie.

UWAGA:
W celu zachowania maksymalnego poziomu bezpieczeństwa w korzystaniu z aplikacji Portfel SGB pamiętaj o:

  • instalacji i bieżącej aktualizacji oprogramowania antywirusowego w telefonie,
  • instalowaniu w telefonie wyłącznie aplikacji pobranych z Google Play pochodzących od zaufanych i znanych dostawców.

Przewodnik po Portfelu SGB

Warunki korzystania z Portfel SGB

Umowa Licencyjna dla Klienta