PSD22.

Szanowni Państwo

Mając na celu wsparcie rozwoju innowacyjnych usług i produktów finansowych,
a jednocześnie wypełniając obowiązek dyrektywy PSD2 w zakresie udostępnienia podmiotom trzecim (Third Party Provider/TPP) danych klientów, którym Bank udostępnił usługi bankowości elektronicznej, na potrzeby świadczenia usług przez te podmioty, poniżej przedstawiamy informacje umożliwiające nawiązanie współpracy przez podmioty trzecie świadczące ww. usługi.

Jesteśmy przekonani, że Dyrektywa PSD2 i współpraca z niezależnymi podmiotami trzecimi wpłynie na rozwój bankowości elektronicznej i przyczyni się do rozwoju płatności elektronicznych i mobilnych.

Dzięki nowym usługom oferowanym Klientom, podmioty trzecie będą świadczyć nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej:

  • inicjowanie transakcji płatniczych,
  • dostęp do informacji o rachunku/rachunkach oraz
  • potwierdzanie dostępności na rachunku/rachunkach kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej dostawcom wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie płatniczej.

Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – poniżej zamieszczamy informacje umożliwiające dostęp do dokumentacji oraz udostępnionych środowisk.

Dokumentacja interfejsu

Przygotowany przez nas interfejs spełnia wymagania dyrektywy PSD2. Udostępniony interfejs umożliwia dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.

Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

Informacje ogólne dotyczące dokumentacji technicznej interfejsu

Interfejs API utworzony został zgodnie z Dyrektywą dotyczącą usług płatniczych (PSD2). Jego celem jest udostępnienie bezpiecznego oraz łatwego w użyciu zestawu danych klientów Banku posiadających dostęp do usług bakowości elektronicznej na potrzeby świadczenia usług finansowych wskazanych w Dyrektywie PDS2.

Interfejs Banku jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji Dyrektywy PSD2.

Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi, z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.

Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.

Implementacja umożliwia korzystanie z danych na potrzeby usług:

  • AIS (Account Information Service) – usługa dostępu do informacji o rachunku,
  • PIS (Payment Initiation Service) – usługa inicjowania transakcji płatniczej,
  • CAF (Confirmation of the Availability of Funds) – usługa potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.

Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych podmiotów określanych, jako TPP (Third Party Provider) – uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

LISTA USŁUG

AUTHAISCAFPIS
-authorizationCode
-authorize
-token
-deleteConsent
-getAccount
-getAccounts
-getHolds
-getTransactionDetail
-getTransactionsCancelled
-getTransactionsDone
-getTransactionsPending
-getTransactionsRejected
-getTransactionsScheduled
-getConfirmationOfFunds-bundle
-cancelPayments
-cancelRecurringPayment
-domestic
-EEA
-getBundle
-getPayment
-getRecurringPayment
-nonEEA
-recurring
-tax

W celu uzyskania dokumentacji technicznej prosimy o kontakt poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia.

Formularz zamówienia

Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP, bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

Środowisko testowe – Sandbox

Dla potrzeb TPP (Third Party Provider) przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko testowe Sandbox (w tym wsparcie) służące do testowania połączenia i funkcjonalności, aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom świadczącym usługę inicjowania płatności, dostawcom usług płatniczych wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie i dostawcom świadczącym usługę dostępu do informacji o rachunku lub dostawcom usług płatniczych, którzy złożyli wniosek o stosowne zezwolenie, przetestowanie ich oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych do oferowania usług płatniczych użytkownikom.

Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego w razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia.

Formularz zamówienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

Informacje serwisowe

Dbając o wysoką jakość świadczonych usług, dokładamy wszelkich starań aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli na etapie testów integracyjnych wystąpią przeszkody uniemożliwiające prowadzenie testów – prosimy o przekazanie informacji w tym temacie. Bank dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy.

W celu zgłoszenia zidentyfikowanych problemów prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia problemu:

Formularz zgłoszenia problemu

Na przesłane zgłoszenie odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

Przerwy serwisowe

Nasze systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox, a od 14 września 2019 r. również produkcyjny interfejs PSD2 naszego Banku wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążę się to z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

Raporty

Co kwartał będziemy publikować aktualne raporty wydajnościowe dotyczące środowisk dla TPP oraz bankowości elektronicznej, z której korzystają nasi klienci.

Środowisko produkcyjne

Od dnia 14 września 2019 r. SGB-Bank S.A., wypełniając obowiązek dyrektywy PSD2 udostępnia środowisko produkcyjne (w tym wsparcie) służące do produkcyjnego połączenia aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom (TPP) korzystanie z interfejsów on-line do systemu bankowości internetowej Banku.

 Dostęp do środowiska produkcyjnego mogą uzyskać wyłącznie uprawnione podmioty, które posiadają zezwolenie na świadczenie następujących usług płatniczych:

  • inicjowanie transakcji płatniczych,
  • dostęp do informacji o rachunku/rachunkach oraz
  • potwierdzanie dostępności na rachunku/rachunkach kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej dostawcom wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie płatniczej.

W razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza.

Formularz zamówienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udzielony zostanie dostęp do środowiska produkcyjnego.

x

Strona korzysta z plików Cookies zgodnie z celami określonymi w Polityce prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.